SPLOŠNO

6 nepričakovanih vplivov e-mobilnosti

Adijo, skrbi!

Pri električnem avtomobilu (z redkimi izjemami) ni menjalnika, kot ga sicer poznamo, sklopke, jermenov, olja in oljnih filtrov. Zavorne ploščice se zaradi regeneracije kinetične energije v električno ob zmanjševanju hitrosti, obrabljajo zelo počasi. Avtomobil ima tudi do 10-krat manj vrtljivih delov, kar pomeni manj možnosti za težave. Tudi redni servisi so za okoli polovico cenejši od servisov klasičnih vozil, saj običajno zamenjajo le filtre zraka in zavorno tekočino ter preverijo visokonapetostni sistem in baterijo, hkrati pa pri novih električnih avtomobilih znamke VW tudi ni več omejitve števila kilometrov - servisi so določeni le še s časovnimi intervali. Poleg tega pa električni avtomobil zaradi zanesljivosti in dolgoživosti vrednost izgublja zelo počasi.

Dober izgovor za postanek

Daljše poti za volanom so lahko naporne. Strokovnjaki priporočajo najmanj 15 minut postanka na vsaki dve uri vožnje. Po tem času za volanom namreč začne upadati koncentracija, utrujenost pa narašča eksponentno, posebno ponoči in v zahtevnih pogojih. Z rednimi postanki poskrbite, da ni prijeten le cilj, ampak tudi pot – tako za vas kot za vaše sopotnike. Hito polnjenje avtomobilske baterije je dobra priložnost, da se pretegnete, nadihate svežega zraka, spijete kavo ali kozarec hladne vode in kaj prigriznete, nato pa spočiti in okrepčani ter s polno baterijo (in to dobesedno) nadaljujete pot.

Vedno optimalna temperatura

Pozabite na zmrzovanje ali trpljenje v vročini, in to že vse od prvega trenutka v vozilu. Če in ko boste to želeli, se bo namreč električni avtomobil primerno ohladil ali ogrel, še preden boste sedli vanj in zagnali motor. Pri nekaterih vozilih (in vseh EV znamke Volkswagen in Škoda) lahko vklop in izklop tega sistema nadzorujete celo preko aplikacije na telefonu.

Parkiranje v mestu –brez težav!

Vozniki električnih avtomobilov doživljajo diskriminacijo. Ampak ta je pozitivna! Parkirišča ob vseh polnilnih postajah, tudi v centru mesta, so vsaj za zdaj še zastonj. Preprosto parkirate, priključite avtomobil na elektriko in skočite po opravkih ali v službo. Tako »natočite« gorivo, ki je cenejše od klasičnega, in prihranite denar za parkirnino.

Užitek tišine

Po novi evropski direktivi morajo sicer povsem tihi električni avtomobili, ki so na trg prvič prišli po 1. juliju 2019 (vsi novi pa od 1. julija 2019) pri vožnji pod 20 km/h iz varnostnih razlogov resda morali oddajati zvok, a ta ni posebej glasen. Zakonsko določenih najmanj 56 decibelov je namreč približno tako glasno kot običajen pogovor in precej manj od glasnosti klasičnih avtomobilov. V potniški kabini električnega avtomobila je tako tiho, da lahko bolj pozorno spremljate dogajanje na cesti. Sopotnike slišite precej bolje (in oni vas). Med solo vožnjami uživate v razkošju tišine ali v visoki kakovosti zvoka iz zvočnikov brez motenj. In ko sredi noči pripeljete na domače dvorišče, imate dobro možnost, da ne zbudite niti tistih z rahlim spancem.

Kakršni odrasli, takšni otroci

Prehod na električno mobilnost ni stvar prihodnosti, ampak se že dogaja tukaj in zdaj. Tudi od zgleda, ki ga dajemo odrasli, je oziroma bo odvisno ravnanje tistih, ki še odraščajo. Električni avtomobil je del celote pozitivnih zgledov, ki nas kot družbo utirja na pot obetavnejše, čistejše prihodnosti. Vsaka velika sprememba se začne z majhnimi koraki posameznikov. In vsi lahko s svojim povpraševanjem in zahtevami po čistejših rešitvah pripomoremo k spremembam.