E-VOZILA

Električni avto je dolgoročno cenejši

Prodajne cene električni avtomobilov, upoštevaje subvencijo, so danes povsem primerljive s cenami avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem (še posebej, ko upoštevamo vso vgrajeno opremo in tehnologijo, ki jo je sicer treba doplačati), izračun skupnega stroška lastništva vozil pa pokaže, da so električni avtomobili, če gledamo dolgoročno, ne le enakovredni "klasičnim", ampak cenejši.

Prihranke boste začeli računati pri subvenciji Eko sklada (za nakup novega električnega vozila je na voljo nepovratna finančna spodbuda v višini 6.000 evrov za fizične osebe - oziroma za podjetja do 6.000 evrov ali 45 - 75 % vrednosti naložbe, pri čemer je vrednost naložbe razlika med ceno električnega in primerljivega klasičnega vozila, če to obstaja, obvelja pa nižji znesek). Preverite tudi ugodnosti pri morebitnem kreditiranju pri ponudniku, ki vam bo omogočil ugodno financiranje »paketa« vozila, polnilne infrastrukture, rešitev za fotovoltaiko ipd.

Preden boste svoj električni avtomobil postavili na cesto, boste prihranili tudi pri dajatvah. Za vozila z manj kot 110 g/km izpustov CO2 boste plačali najnižjo, 0,5-odstotno stopnjo davka na motorna vozila. Prav tako vam ne bo treba plačati cestnine, tj. letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu - boste pa, vsaj za zdaj, morali za vožnjo po avtocestah kupiti vinjeto. In tudi Davka na motorna vozila vam električna vozila ne poznajo.

Prihranki se bodo začeli seštevati z uporabo vozila, saj boste s prehodom na elektriko občutno znižali strošek za energent. 7 porabljenih litrov bencinskega oz. dizelskega goriva na 100 kilometrov vožnje vas pri klasičnem avtomobilu stane okoli 9 evrov, pri električnem avtomobilu pa je strošek nekajkrat nižji. Če ga polnite doma in ob cenejši tarifi, lahko računate celo na ceno že od 1 evra na 100 km, čeprav se tudi pri dražji tarifi, uporabi javnih polnilnih postaj ali (ne prepogostem) polnjenju na hitrih polnilnih postajah strošek po trenutno veljavnih cenah ne bi smel povzpeti čez 2 ali 3 evre.

Kaj o cenovni smotrnosti e-avtomobila pravijo vozniki

Kaj pa servisiranje? Dolge zgodovine e-avtomobili v velikoserijski proizvodnji še nimajo, zato tudi podatki o stroških vzdrževanja variirajo. Vsekakor pa so občutno nižji kot servisi klasičnih vozil - vsaj za polovico že samo pri rednih servisih. Za oceno celotnega prihranka pomislite še na dele klasičnih avtomobilov, zaradi lahko obiskujete servis. Manj je zapletenih mehanskih delov (celoten motor in menjalnik, na primer), ki bi lahko kasneje povzročili večja in dražja popravila. Opazen je tudi prihranek pri potrošnem materialu, ki se pri električnem avtomobilu obrablja počasneje, na primer pri zavornih ploščicah, ki se obrabljajo počasneje, ker pač večino zavornega učinka ustvari regenerativna funkcija elektromotorja, nekaterih delov, ki pri klasičnih avtomobilih spadajo med potrošni material, pa sploh ni, na primer lamela sklopke.